کد خبر: ۱۶۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۳
فرماندار استهبان:

 انتخابات تبلور احقاق حق مردم در حاکمیت است

فرماندار استهبان بیان کرد: مشارکت عمومی نشان‌دهنده همبستگی ملی است و همبستگی ملی، مصونیت بخشیدن در مقابل توطئه است. از نظر ملی هم بالاخره نشان‌دهندهٔ اراده مردم در تشکیل قوه مجریه و تبلور احقاق حق مردم در حاکمیت بر سرنوشت خویش است.

یوسف کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: خصوصیات اصلی و بارزی که باید یک رئیس‌جمهور داشته باشد در بیانات رهبر معظم انقلاب همواره در سال‌های مختلف قبل از انتخابات رئیس‌جمهوری بیان شده است؛ لذا برخی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور مطلوب کفایت و مدیریت، ضد فساد، مردمی بودن و معتقد به توانمندی‌های داخلی است. اینها شاخص‌های اساسی برای انتخاب صحیح مردم است.
 
 فرماندار استهبان افزود: دولت آینده باید با اقتدار ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد. بالاخره رویکرد دولت شهید رئیسی یک رویکرد انقلابی و عملگرا با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب و شعار ما می‌توانیم بود.
 وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب عباراتی در رابطه با خصوصیات سیدالشهدای خدمت به کار بردند که شهید رئیسی در این مدت کوتاه خدمت خالصانه داشت و خدمات بزرگی کرد، شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلابی بود، مرد کار و عمل بود، حجم بالای کار را با صداقت و با کیفیت به نسبت خدمتگزاران قبلی پیش می‌برد. برای مردم حرمت قائل می‌شد و جوانان را تکریم می‌کرد. با این توصیفات و حضور مردم در مراسم تشیع شهدای خدمت، رئیس‌جمهور جدید باید مسیر دولت قبل را ادامه دهد چرا که این مسیر محور تأیید رهبری و مردم قرار دارد.
 
 کارگر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و مستحکم‌ترین وسیله‌هایی که مانند یک زره می‌تواند مانع سوءنیت و بددلی مستکبران باشد، حضور در انتخابات است تأکید کرد: تبلیغات وسیع خارجی برای ناامید کردن مردم و تلاش برای عدم حضور مردم در انتخابات خودش نشان دهنده این است که شرکت مردم در انتخابات چقدر برای آنها و بدخواهان نظام و مردم اهمیت دارد؛ لذا سرمایه عظیم این انقلاب، پشتوانه مردمی است که در انتخابات متبلور می‌شود.

 فرماندار استهبان تصریح کرد: مشارکت عمومی نشان دهنده همبستگی ملی است و همبستگی ملی مصونیت بخشیدن در مقابل توطئه است. از نظر ملی هم بالاخره نشان دهندۀ اراده مردم در تشکیل قوه مجریه و تبلور احقاق حق مردم در حاکمیت بر سرنوشت خویش است.
 
 وی افزود: انتخابات فقط یک پدیدۀ سیاسی نیست. هم حق مردم است که سرنوشت کشورشان را معین کنند و هم تکلیف است. گاهی یک رأی هم مؤثر است. بالاخره وقتی رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود یعنی سررشته‌های اجرایی کشور در دست یک نفری قرار می‌گیرد که منتخب مردم بوده و برخاسته از اراده عمومی است پس این موضوع بسیار مهم است. شرکت و حضور در انتخابات مورد تأکید مراجع تقلید، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و به افزایش استقلال کشور منجر خواهد شد لذا مردم عزیز با احساس مسئولیت در برابر این آزمون باید دِین خود را از نظر شرعی، ملی، اخلاقی و سیاسی ایفا نمایند. بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حضور در انتخابات مکمل حضور در بدرقه شهیدان خدمت خواهد بود.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان